Novi zakoni o saobracaju na teritoriji srbije
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:15 AM | Message # 1
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila Ministarsvo za infrastrukturu Republike Srbije predložilo je Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila, u kome su definisani i propisani tehnički uslovi koje moraju da ispune vozila u saobraćaju na putevima. Pravilnik donosi niz promenena i novosti, a uvode se pravila u vezi modernih tehničkih karakteristika vozila do sada nepoznatih za zakon. Dodatna oprema u vozilu, uklanjanje katalizatora, zatamnjivanje stakala, rezervni „ćopavi“ točak, prikolice, ABS, zimske gume i oprema, ksenonski farovi, svetlosna signalizacija na traktorima su deo tehničkih karakteristika kojima se bavi novi Pravinik o tehničkim uslovima vozila. U nastavku izdvajamo neke od interesantnih odredaba pravilnika vezanih za putnička vozila, po novoj nomenklaturi označenih kao M1 kategorija. Na kraju članka je link sa koga možete preuzeti ceo tekst pravilnika. -Kategorije vozila i podkategorije: KATEGORIJA L – MOPEDI, MOTOCIKLI, TRICIKLI I ČETVOROCIKLI Kategorija L1 – moped Kategorija L2 – laki tricikl Kategorija L3 – motocikl Kategorija L4 – motocikl sa bočnim sedištem Kategorija L5 – teški tricikl Kategorija L6 – laki četvorocikl Kategorija L7 – teški četvorocikl KATEGORIJA M – VOZILA ZA PREVOZ PUTNIKA Kategorija M1 – putničko vozilo Kategorija M2 – laki autobus Kategorija M3- teški autobus KATEGORIJA N – TERETNA VOZILA KATEGORIJA O – PRIKLJUČNA VOZILA KATEGORIJA T – TRAKTORI KATEGORIJA R – PRIKLJUČNO VOZILO TRAKTORA TERENSKA VOZILA – KATEGORIJA G Podkategorije i detalje kategorija potražiti u Pravilniku. -Tablice Tablica ne sme po vertikalnoj osi biti nagnuta više od 30° prema gore niti više od 15° prema dole. Tablica mora biti vidljiva sve vreme vožnje i ne sme postojati mogućnost da se tokom vožnje promeni ugao vidljivosti tablice. - Svetla tablica Mora biti ugrađeno i izvedeno tako da daje svetlost bele boje. - Boja prednjih svetala Svetlost glavnih farova mora biti bele boje. - Ksenonska svetla U slučaju da je vozilo opremljeno svetlima sa gasnim izvorom svetlosti obavezan deo opreme je i uređaj za čišćenje farova. Vozila kategorije M i N moraju imati uređaj za nivelaciju snopa glavnih svetala…koji može biti sa ručnim ili automatskim podešavanjem. U slučaju da je vozilo opremljeno oborenim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti ovaj uređaj mora biti automatski. - Stop svetla Moraju biti ugrađena i izvedena kao najmanje dva stop svetla na zadnjoj strani vozila. Motorna vozila kategorije M1 prvi put registrovana nakon 01.01.2005. godine moraju imati ugrađeno treće stop svetlo na srednjoj podužnoj ravni vozila. - Rezervne sijalice Moraju postojati, na vidnom mestu, rezervne sijalice najmanje za polovinu sijaličnih mesta. - Rezerve sijalice za Ksenonska svetla, LED i sl. Vozila koja su opremljena svetlosnim telima bez žarne niti ( gasni izvor svetla, Led i sl. ) ne moraju imati rezervne sijalice za ta rasvetna tela. - Zatamnjivanje stakala Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu osim vetrobranskog stakla mogu biti naknadno zatamljena. Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo da zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. - Pravilo o zatamnjivanju ima izuzetak Od ovih odredaba mogu odstupati samo vozila sa posebnom dozvolom Ministarstva koje je nadležno za poslove saobraćaja. - Katalizator Vozila koja su homologovana i proizvedena sa katalizatorom ne smeju se koristiti bez ovog uređaja. - Šta ako kupite polovni auto koji ima natpise na sebi ? Natpisi koji su se nalazili na vozilu koje je promenilo vlasnika, a koji se odnose na prethodnog vlasnika, moraju biti uklonjeni u roku od 30 dana od dana promene vlasništva. - Vozilo može biti višebojno Vozilo može biti višebojno, bojeno ili prelepljeno folijom. Vozilo može biti i bojeno – prelepljeno na način koji predstavlja sliku odnosno totalni reklamni dizajn. U slučaju prelepljivanja celog vozila, boja vozila je preovlađujuća vidljiva boja. - Gume Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni. Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po tipu, vrsti ( letnji, zimski ), konstrukciji ( radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima ) nosivosti i dimenzijama. - Dubina šare na gumama Dubina šare pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, a ako tih oznaka nema, najmanja dozvoljena dubina je 1.6 mm za kategorije vozila L i M1 i 2 mm za ostala vozila - Obnovljeni/Protektirani pneumatici Na motornim vozilima mogu se, osim na upravljajućim točkovima, koristiti obnovljeni pneumatici. Obnovljene gume moraju na bočnoj strani gume imati oznaku „RETREAD“, pored toga moraju imati i četvorocifarnu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje. - Rezervni točak Pneumatik na rezervnom točku mora biti istih dimenzija i nosivosti kao pneumatici koji se koriste na vozilu, ili moraju biti homologovani kao privremeni rezervni točak… - Vozilo ne mora da poseduje rezervni točak Rezervni točak ne moraju da imaju motorna i priključna vozila ako su pneumatici ili naplatci opremljeni nekim sigurnosnim sistemom za sigurnu vožnju sa izduvanim pneumatikom ili ako vozilo poseduje odgovarajuće sredstvo za privremeno osposobljavanje izduvanog pneumatika ( npr. sprej, pena u boci pod pritiskom, komplet za brzu popravku pneumatika i sl. ). - Protiv požarni aparat U motornim vozilima, osim u vozilima kategorije L, T i u vozilima kategorije M1 kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima, mora postojati aparat za gašenje požara, sa važećim uverenjem o ispravnosti i biti postavljen na vidnom mestu tako da se u slučaju opasnosti može upotrebiti. Dakle u putničkim vozilima nije obavezan PP aparat. - Trougao U motornim vozilima mora postojati, na vidnom mestu, znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu. - Oprema za prvu pomoć U motornim vozilima kategorija M, N i T mora postojati oprema za pružanje prve pomoći ( kutija prve pomoći veličine A ) koja odgovara standardu A SRPS Z.B3.001 tako da se može po potrebi koristiti. Oprema za pružanje prve pomoći mora se nalaziti na dostupnom mestu. - Kaciga za motoriste Zaštitna kaciga mora biti mlađa od 5 godina u odnosu na datum proizvodnje kad je on upisan na spoljnoj strani kacige ukoliko ona ima rok trajanja. - Reflektujući prsluk je obavezan Motorna vozila, osim za vozila kategorije L, moraju da imaju najmanje jedan reflektujući prsluk koji odgovara standardu EN 471, kojeg je vozač dužan da koristi – obuče kada na putu obavlja radnje uz vozilo ( menja točak, obavlja manje popravke na vozilu, naliva gorivo kada vozilo ostane bez goriva, traži pomoć zaustavljajući druga vozila i sl. ) - Kruta veza, sajla za vuču vozila U putničkim automobilima i vozilima namenjenim za prevoz opasnih materija mora postojati, na vidnom mestu, uže ili poluga za vuču tih vozila, koji mora omogućavati vuču vozila na rastojanju od 3 do 5 m kada se koristi uže, odnosno do 3 m kada se koristi poluga. - Zimska oprema Zimska oprema motornih i priključnih vozila, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva pneumatike za zimsku upotrebu ( M+S ) na pogonskim točkovima, ili pneumatike sa letnjim profilom ukoliko vozilo u opremi ima lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova. Na pneumaticima sa letnjim profilom iz stava 1. ovog člana, kada se na njima ne koriste odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova, dubina šare gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najmanje 4 mm. - ABS (Anti-lock braking system) nije obavezan za M1 kategoriju Sva vozila ketegorije M2, M3, N2, N3, O3 i O4 registrovana prvi put nakon 01.01.2010. godine, moraju da budu opremljena sistemom protiv blokiranaj točkova pri kočenju. -Nasloni i pojasevi Nasloni za glavu u putničkim automobilima moraju biti ugrađeni i izvedeni za sva sedišta za koja imaju ugrađene sigurnosne pojaseve, i obrnuto. -Traktori Traktori moraju posedovati sledeću signalizaciju: 1.oborena svetla; 2. poziciona svetla; 3. stop svetla; 4. katadiopteri; 5. pokazivači pravca; 6. svetla za osvetljavanje zadnje registarske tablice; 7. tabla za označavanje sporih vozila; 8. žuto rotaciono svetlo. Za svetla za označavanje prikolice, stop svetla, pokazivača pravca, poziciono svetlo, svetlo za osvetljavanje registarske tablice i katadioptera na prikolici koju vuče traktor shodno važe odredbe ovog pravilnika. Za veliki broj teških saobraćajnih nesreća na našim drumovima odgovorna su neosvetljena poljoprivredna vozila. Striktno poštovanje novog pravilnika spaslo bi mnoge živote. -Zaprežna vozila Svetla na zaprežnom vozilu moraju biti izvedena kao najmanje jedno belo svetlo postavljeno na prednjoj strani vozila i kao najmanje jedno crveno svetlo postavljeno na zadnjoj strani vozila
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:16 AM | Message # 2
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| Novčane kazne i kazneni bodovi Krajem Maja je usvojen nov Zakon o bezbednosti saobracaja, koji ce poceti da se primenjuje od Decembra ove (2009) godine 1 bod - nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, nepoštovanje prvenstva prolaza, nevezivanje pojasa 2 boda - nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, kretanje u nedozvoljenom smeru u jednosmernoj ulici, vožnja pijane ili drogirane osobe na biciklu i motoru, vožnja s probnim dozvolama između 23 i pet časova... 3 boda - nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece kada mališani ulaze ili izlaze iz vozila, posedovanje i korišćenje antiradar uređaja, nepropuštanje vozila iz suprotnog smera kod levog skretanja, vožnja u stanju umerene alkoholisanosti... 4 boda - neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, vožnja u naselju brzinom koja je od 21 do 50 kilometara na sat veća od dozvoljene, nepropuštanje dece, slepih, invalida i osoba sa štakama na pešačkom prelazu 5 bodova - upotreba mobilnog telefona vožnji, neispravni pneumatici i uređaji za upravljanje, za vlasnike probne vozačke dozvole vožnja bez prisustva iskusnijeg vozača koji bar pet godina ima vozačku dozvolu za tu kategoriju vozila 6 bodova - prolazak kroz crveno i žuto svetlo, preticanje i obilaženje s desne strane, vožnja deteta mlađeg od 12 godina i pijane ili drogirane osobe na prednjem sedištu, vožnja pod dejstvom alkohola za srednju alkoholisanost 7 bodova - vožnja brzinom koja je od 51 do 70 kilometara na sat veća od dozvoljene, vožnja trakom u kojoj je svetlosnim znakom zabranjeno kretanje 8 bodova - vožnja pod dejstvom narkotika, nepoštovanje znakova policijskog vozila koje se kreće ispred, nezaustavljanje ako se vozilo kreće ispred policijskog vozila koje daje znake upozorenja 10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti, uzimanje alkohola ili psihoaktivnih supstanci za vreme uviđaja 12 bodova - vožnja u stanju veoma teške alkoholisanosti 14 bodova - vožnja bez dozvole, osim ako je dozvoli istekao rok važenja, vožnja sa više od dva promila alkohola, odbijanje alko-testa i testa na droge, vožnja noću bez svetala, vožnja za vreme isključenja iz saobraćaja zbog alkohola i droge... 15 bodova - nasilnička vožnja, vožnja u stanju potpune alkoholisanosti i opijenosti drogom 16 bodova - prekršaji za koje se dobija 14 kaznenih poena ako je prouzrokovana saobraćajna nesreća 17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje. Najveća novina Uvođenje kaznenih poena je najveća novina u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Autori zakona i stručnjaci predviđaju da sistem negativnih poena u kombinaciji sa većim novčanim i zatvorskim kaznama treba da doprinese povećanju disciplinu kod vozača, kao i smanjenju materijalne štete koja, prema nekim procenama, iznosi oko 900 miliona dolara godišnje. Maksimalan broj negativnih poena koje vozač može da sakupi iznosi 18, posle čega privremeno gubi dozvolu. Da bi ponovo dobio dozvolu, vozač mora da plati sve novčane kazne za prekršaje koje je počinio, mora da obavi lekarski pregled, pohađa seminar i položi ispit iz unapređenja znanja iz bezbednosti saobraćaja. Tri meseca nakon svega toga moći će ponovo da dobije dozvolu. Najviše negativnih poena dobijaće se za nasilničku vožnju 15, a za svaki prekršaj koji za posledicu ima saobraćajnu nezgodu predviđena su i tri dodatna kaznena boda. Vozačima koji su privremeno ostali bez dozvole zbog sakupljenih 18 negativnih poena prag do novog gubitka dozvole smanjen je za tri poena. Kazne za ugrožavanje dece Vožnja brzinom većom od 90 kilometara na sat u zoni škole Najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvole na osam meseci, a najmanje 45 dana zatvora, 16 kaznenih poena i zabrana vožnje na minimum 10 meseci ukoliko je izazvana saobraćajna nesreća Vožnja brzinom od 81 do 90 kilometara na sat u zoni škole Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora i šest kaznenih poena, a tri dodatna kaznena boda ukoliko je došlo do nesreće Vožnja brzinom od 61 do 80 kilometara na sat u zoni škole Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, oduzimanje dozvole na dva meseca i četiri kaznena poena Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa i novu kategorizaciju dozvola u zavisnosti od vrste vozila. Dosadašnje kategorije imaće i posebne nove potkategorije koje će, uz dosadašnju oznaku, imati broj jedan, a uvodi se i dodatna oznaka sa slovom E. Nove kategorije A1, A2, A, B, BE, B1, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E... Najvažnije odredbe - detaljnija kategorizacija vozačkih dozvola u zavisnosti od vrste vozila - zabrana korišćenja mobilnih telefona u toku vožnje i obavezno uvođenje hends fri uređaja - obavezni sertifikati za instruktore i auto-škole - stalno upaljena oborena svetla - zatvorska kazna do dve godine za vožnju bez posedovanja dozvole - zatvorska kazna do tri godine za vožnju pod dejstvom alkohola i odbijanja alko-testa - privremeno oduzimanje vozila za grublje prekršaje.
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:16 AM | Message # 3
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| evo i slikovito
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:19 AM | Message # 4
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| Novi zakon čuva decu! Deca u saobraćaju, bez obzira na to da li su u kolima ili na ulici, biće višestruko bezbednija od 10. decembra. Novi zakon o bezbednosti u saobraćaju oštro kažnjava sve koji ne preduzimaju mere za sigurnost dece, ali i svojim postupcima negativno utiču na svest maloletnika. - Dete od izlaska iz porodilišta pa do treće godine mora da se prevozi u specijalnom dečijem sedištu, koje odgovara njegovom uzrastu. Sedište mora biti pričvršćeno i okrenuto tako da dete gleda ka zadnjem delu vozila. Obaveza prevoza dece u dečjem sedištu ne važi ako se dete prevozi u taksiju ili autobusu. Kazna za prevoz bez sedišta je 5.000 dinara - kaže za Kurir Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja. Kad vidi decu na kolovozu ili pored kolovoza, vozač je dužan da vozi naročito oprezno, tako da može blagovremeno da zaustavi vozilo. Istu obavezu vozač ima i kada ga o prisustvu dece na putu obaveštava saobraćajna signalizacija. Ako dete ne obraća pažnju na vozilo, vozač je obavezan da mu skrene pažnju sirenom. - Deci starijoj od tri godine dozvoljen je prevoz van dečijeg sedišta, ali na zadnjem sedištu. Deca viša od 150 cm obavezna su da vezuju sigurnosni pojas. Kazna za prevoz dece na prednjem sedištu je od 15.000 do 30.000 dinara, a sud može, ukoliko proceni, novčanu kaznu zameniti zatvorom do 30 dana. Takođe, vozač će dobiti šest kaznenih poena i biće mu oduzeta dozvola od tri do 12 meseci - navodi Okanović. Dete mlađe od 12 godina ne sme da vozi bicikl na javnim putevima, osim u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja, „zoni 30“ i zoni škole. Ako dete mlađe od 14 godina učini prekršaj zbog propusta roditelja ili nadzornika, staralac će se kazniti se novčanom kaznom. Ako dete starije od 14 godina učini prekršaj, kazniće se i dete i roditelj tj. usvojilac i staralac. - Svi prekršaji u saobraćaju biće dodatno sankcionisani ukoliko su učinjeni u prisustvu deteta. Ako je za prekršaj predviđeno izricanje poena, izriču se dodatna dva poena. Ako je predviđena i zabrana upravljanja vozilom, zabrana se povećava za najmanje dva meseca. Pešak koji prelazi kolovoz na nedozvoljen način sa detetom, kazniće se s najmanje 15.000 dinara ili zatvorom do 30 dana. Ako vozač na pešačkom prelazu ne propusti dete koje je samo ili u društvu starije osobe, kazniće se s najmanje 15.000 dinara ili zatvorom do 30 dana, plus četiri poena i zabranom upravljanja vozilom od dva do 12 meseci - nabraja Damir Okanović. Vozač koji vozi decu moraće vozi 10 km/h sporije od dozvoljene brzine. U slučaju učestalog ugrožavanja bezbednosti deteta, Centar za socijalni rad na osnovu porodičnog zakona može pokrenuti postupak za lišavanje roditeljskog prava! ZABRANJENO VOZITI DECU NA MOTORU Na motociklu, mopedu, triciklu i četvorociklu zabranjeno je voziti decu do 12 godina starosti. Za ova prekršaje kazna je od 15.000 do 30.000 dinara, ili zatvor do 30 dana plus šest bodova i zabrana upravljanja od tri do 12 meseci. Na biciklu se sme voziti dete mlađe od devet godina, i to ako bicikl ima posebno sedište i ako vozač bicikla ima najmanje 18 godina. Vožnja deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu kažnjava se od 15.000 do 30.000 dinarai dozvola se oduzima na najmanje tri meseca Deca do tri godine moraju da se voze na specijalnim sedištima Dete mlađe od 12 godina ne sme da vozi bicikl na javnim putevima Ako dete pored kolovoza ne obraća pažnju na auto, vozač je obavezan da mu skrene pažnju sirenom Svi prekršaji dodatno se sankcionišu ukoliko su učinjeni u prisustvu deteta
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:23 AM | Message # 5
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| Pijani pešaci idu u zatvor?! Osim zabrane korišćenja mobilnog telefona i slušanja muzike, novim zakonom o saobraćaju policiji se daje ovlašćenje da iz saobraćaja isključi pijanog pešaka. Za pad s bicikla kazna 8.000 dinara Ako svojim kolima u svom dvorištu udarite u svoju šljivu i slomite svoju ruku, ako kupite robu na buvljaku za koju se ispostavi da je kradena ili ako ste pijani na ulici, a policajac proceni da ometate saobraćaj, pa čak i ako sami na putu padnete sa bicikla, odgovaraćete pred sudom, a preti vam novčana ili kazna zatvora. Ovo su samo neki od propisa iz domaćih zakona, za koje većina građana ne zna, a zbog kojih vrlo lako može da završi na sudu. Srbija je zemlja u čijim zakonima ima puno besmislica i odredbi koje su totalno neprimenljive u praksi kaže Stevan Lilić, profesor Pravnog fakulteta, i ističe da su mnogi propisi „potpuno đubre". - Potrebno je da se domaći pravni sistem pročisti. Ima puno „đubreta" još iz vremena SFRJ i SRJ. Sređivanje pravnog sistema će verovatno doći prilikom harmonizacije sa evropskim zakonodavstvom - kaže Lilić. Bicikl i limenka piva Koliko nepoznavanje zakonskih propisa može da košta govori krajnje bizaran slučaj Dragomira Popadića iz Kraljeva, koji je kažnjen jer je pao sa bicikla na putu kroz selo Sirča! Sudija za prekršaje je doslovno primenio Zakon o opštim propisima i osnovama u bezbednosti u saobraćaju i kaznio ga sa 8.000 dinara za saobraćajni prekršaj jer je ugrozio sebe i ostale učesnike u saobraćaju. - Bilo je malo peska na putu, bicikl je proklizao i pao sam. Nigde nikoga nije bilo. Ni kola. Sam padnem, sam ustanem. Dok sam bio u hitnoj službi, došao je saobraćajni policajac koji mi je uzeo izjavu o padu sa bicikla - ispričao je Dragomir Popadić. Slično je prošao i Zoran K. (28) iz Zrenjanina, koji nije ni slutio da će zbog limenke piva, koju je popio na udaljenosti manjoj od jednog kilometra od stadiona, biti kažnjen sa 30.000 dinara. Rešenjem sudije za prekršaje utvrđeno je da je on 27. septembra, u blizini stadiona „Karađorđe" u Novom Sadu, pre početka fudbalske utakmice Vojvodina - Crvena zvezda, prekršio Zakon o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim priredbama. Da kaznu nije platio u roku od 15 dana, išao bi u zatvor, tako što bi svakih 500 dinara bili zamenjeni sa jednim danom zatvora. I novi zakon o bezbednosti u saobraćaju, koji treba da stupi na snagu 10. decembra, izaziva polemike zbog nekih svojih odredbi. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, koji je učestvovao u njegovoj izradi, objašnjava da narodu može da izgleda besmisleno to što će neko biti kažnjen ako svojim autom, u svom dvorištu, udari u svoju šljivu i slomi svoju ruku, ali kad slomite ruku i odete na bolovanje troškove snosi država. Ali i sam Vujanić kritikuje zakon jer je u nekim delovima neprecizan, a najveća zamerka su mu visoke kazne. On navodi neke od nejasnoća u zakonu koje mogu biti predmet rasprave na sudu zbog nedoumica i različitih tumačenja. - U zakonu se kaže da vozač mora da posveti posebnu pažnju starim i iznemogli licima. A šta ćemo da radimo ako je lice samo staro, a nije iznemoglo? Ili onaj deo zakona koji se tiče zabrane nošenja audio slušalica na oba uva. A šta ako je neko invalid i ima jedno uvo u kojem nosi slušalice? Ne slažem se ni sa tim da je policijski zapisnik, ako je urađen po proceduri, dokaz koji se ne proverava, kako propisuje ovaj zakon. To je neobična stvar - smatra profesor Vujanović. Pešaci na udaru Osim zabrane korišćenja mobilnog telefona i slušanja muzike za vreme prelaska pešačkog prelaza, još jedna u nizu zanimljivosti je i da će službeno lice moći da kazni pijanog ili drogiranog pešaka. Kazne će biti od 15.000 do 30.000 dinara ili zatvor do mesec dana za one pešake koji zbog svog stanja budu direktno ometali saobraćaj. Da li to znači da neko ko se pijan zatetura i padne na ulici ometa saobraćaj? Mnogo je ostavljeno našim policajcima, koji nemaju kulturu ophođenja sa građanima, da procenjuju da li neko ugrožava saobraćaj jer je pijan na ulici. - S druge strane, imamo očigledne primere gde nasrtljivi i arogantni tipovi u džipovima parkiraju bilo gde, razgovaraju mobilnim... To je moglo i po postojećim zakonima da se spreči. Donošenje kompleksnih zakona zato mora da se proprati širokim edukativnim kampanjama. Pitanja upotrebe tehnologije su stvar kulture i edukacije, a ne represije zakona. I sad, umesto da pridobiješ građane na svoju stranu, preteranom revnosnom primenom propisa izazivaš suprotan efekat i gnev - smatra Lilić.
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:27 AM | Message # 6
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| Za kršenje propisa u EU zabrana ulaska pet godina "Ukoliko putujete automobilom, stalno držite uključena svetla. Pri sebi morate da imate fluorescentni prsluk, kao i zeleni karton, bez kojeg ne možete da uđete u Evropsku uniju. Ukoliko vam na putu bude potrebna pomoć policije, vatrogasaca ili Hitne pomoći, okrenite broj 112." Ovakvi i slični saveti naći će se u brošuri koju će do 19. decembra izdati MUP Srbije radi bezbednijeg putovanja u zemlje EU.
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
pafff1987 | Date: Saturday, 12-Dec-2009, 2:30 AM | Message # 7
|
ADMIN BRE
Group: Administrators
Messages: 519
Reputation: ±
Status: Offline
| U 2009. u saobraćajkama poginulo 756 ljudi, 81 manje nego prošle godine U saobraćajnim nesrećama u Srbiji od početka godine poginulo je 756 osoba što je za 9,1 odsto manje nego u istom periodu prošle godine, kada je bilo 837 žrtava - rekao je juče Stojadin Jovanović, načelnik Uprave saobraćajne policije. Stojadin Jovanović je na zajedničkoj sednici Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao da je bezbednost saobraćaja u Srbiji poboljšana i dodao da su ove godine nesreće na drumovima odnele skoro desetinu žrtava manje nego lane. - Za 11 meseci 2009. godine zabeleženo je 60.400 saobraćajnih nezgoda, dok je u istom periodu lane broj saobraćajnih nezgoda iznosio 61.501. U nesrećama je povređeno 20.329 osoba, što je smanjenje od 1,1 odsto. Od 1,1 milion načinjenih prekršaja, saobraćajna policija je podnela prijave protiv 65.951 pijanog vozača. Očigledno je da su vozači uoči početka primene novog zakona o bezbednosti u saobraćaju postali pažljiviji - rekao je Jovanović i dodao: - Prekoračenje brzine, vožnja pod dejstvom alkohola, prolazak kroz crveno svetlo na semaforu i nepoštovanje prvenstva prolaza i dalje su najčešći saobraćajni prekršaji. Code januar-novembar...............2008.......2009 saobraćajnih nesreća.......61.501....60.400 poginulo ukupno..................837........756 povređeno.....................21.121....20.329 poginulo vozača kola...........345.........328 poginulo motociklista...........107...........78 poginulo pešaka.................179..........147 poginulo dece do 14 g...........34...........16
Don ILIJA BRE Kao i uvek volim djavolice
| |
| |
|